Laxusrichy
2018-03-22T20:18:59Z
Please, who can to make available some time to help me, explain to me what I should do to leave Dragunity Knight - Ascalon work for YgoPro 1.033.7-v2. [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:]

[:confu:]
I swear that I try to modify the scripts for those cards myself, but many times it does not work because I am very noob in modifying scripts. I'd like to understand, but I can not understand when my modification does not result in anything. So I would just like to point out where I need to modify the script text so that I can play Dragunity Knight - Ascalon on old YgoPro.[:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:] [:wall:]

I'll leave his original script here for ease. This is Ygopro vs Link's script.



It's just the second effect of it that is not working.

I already tried to modify the excerpts "Duel.GetLocationCountFromEx (tp)> 0" to "Duel.GetLocationCount (tp, LOCATION_MZONE)> 0" but did not result in anything, even after its destruction, I can not especially summon another Dragunity Synchro of the extra deck. What else do I need to do?

(NOTE: I've already modified the first few lines of the script by myself to be able to synchro summon it).

https://www.ygopro.co/Fo...3-7-v2--Percy#post184520 )
andre060
2018-03-23T00:00:19Z
voce precisa dar uma olhada no utility.lua e constant.lua
não so funções são adicionadas/removidas diretamente do nucleo como algumas são atraves do utility/constant.
pelo que vejo do script tu ta usando umas funções auxiliares que nem existem nessa versão do nucleo e nem sei se funcionariam.



You need to take a look at utility.lua and constant.lua.
not only functions are added / removed directly from the core as some are through utility / constant.
so I see the script using an auxiliary functions that do not even exist in this version of the core and I do not know if they would work.
poi
Laxusrichy
2018-03-23T09:23:31Z
Originally Posted by: andre060 

voce precisa dar uma olhada no utility.lua e constant.lua
não so funções são adicionadas/removidas diretamente do nucleo como algumas são atraves do utility/constant.
pelo que vejo do script tu ta usando umas funções auxiliares que nem existem nessa versão do nucleo e nem sei se funcionariam.



Opa!!! Um Brasileiro [:lol:]
Melhor para a minha comunicação. [:thumbu:]

Bom, como eu havia dito, sou bem noob em mexer com essas coisas, embora eu tente, seja vendo tutoriais daqui ou em videos. Mas como são em inglês fica difícil entender. Bom... No caso do Dragunity Ascalon, eu até consegui modificar o script ao ponto de poder invoca-lo em campo e ativar o seu primeiro efeito de remover um monstro do campo, mas o ultimo é o que pegou para mim. Até tentei tomar como exemplo a Beatrice, Lady of the Eternal, comparando os scripts dela da versão ygopro vs link com a versão 1.033.7-v2 e modificar o script do Ascalon baseado nisso, mas não deu muito certo, o seu segundo efeito não ativa de forma alguma.

Vc me sugeriu dar uma olhada os arquivos "utility.lua e constant.lua", mas o problema é que quando vou pesquisar esses nomes na pasta do ygopro, aparecem vários arquivos com os mesmos nomes, em qual pasta especifica esses arquivos que vc referiu se encontram?

E para não gerar muita confusão, o script atualmente modificado por mim do Dragunity Knight -Ascalon é esse:

Oops !!! A Brazilian [:lol:]
Best for my communication. [:thumbu:]

Well, as I said, I'm pretty good at messing with these things, although I try, whether it's watching tutorials here or videos. But as they are in English it is difficult to understand. Well ... In the case of Dragunity Ascalon, I even managed to modify the script to the point where I can invoke it on the field and activate its first effect of removing a monster from the field, but the last one is what it got for me. I even tried to take Beatrice, Lady of the Eternal as an example, by comparing her scripts for the ygopro vs. link version with version 1.033.7-v2 and modifying the Ascalon script based on it, but it did not work, its second effect did not work. active in any way.

You suggested to take a look at the files "utility.lua and constant.lua", but the problem is that when I search these names in the folder of ygopro, several files with the same names appear, in which folder it specifies the files that you mentioned meet

And not to generate much confusion, the script currently modified by me from Dragunity Knight - Ascalon is this:



Com esse script eu consigo synchro encova-lo e usar o seu primeiro efeito de remoção, mas já o segundo efeito não.

With this script I get synchro shrink it and use its first removal effect, but the second effect no longer.
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